A könyvünk célja, hogy megosszuk azokat a hatékony kommunikációs módszereket az egészségügyi szakdolgozók számára, amelyek segítenek kezelni a konfliktusokat mind a betegek, mind a hozzátartozók között.
Mi, e könyv szerzői már több, mint húsz éve veszünk részt az egészségügyi dolgozók kommunikációs képzésében, és körülbelül tizenkét éve van lehetőségünk a MESZK (Megyei Szakdolgozói Kamarák) szervezésében pontszerző továbbképzéseket tartani, immáron több éve visszatérő előadókként. Ennek köszönhetően az ország számos megyéjében volt alkalmunk beszélni azokról a kommunikációs módszerekről, melyek segíthetnek az egészségügyi szakdolgozóknak a betegekkel, illetve hozzátartozókkal való konfliktusos helyzetek megfelelő kezelésében. Természetesen ezek a módszerek ugyanúgy alkalmasak a családon belül és a munkahelyen belül is a kollégák közötti viszályok rendezésére, valamint bármilyen olyan helyzetben, amikor eltérő vélemények ütköznek, és konstruktívan megoldást szeretnénk találni.
Ez a könyv nem egy tudományos értekezés, nem foglal magába saját kutatási eredményeket, még csak nem is az a célja, hogy újat alkosson a konfliktuskezelés kommunikációjában. Ez egy gyakorlati kézikönyv, melyben ajánlásokat talál a kedves olvasó a konfliktusok hatékonyabb kezelésére, illetve útmutatást adunk arra vonatkozóan is, hogy mit javasolnak e témával foglalkozó, a konfliktuskezelés kommunikációját kutató belföldi és külföldi szakemberek. Nem titkolt célunk az is, hogy minél több kollégához eljuthasson ez a fajta segítség.
Az egészségügyben végzett munka az egyik legmegterhelőbb hivatás. Fokozott elvárások, lelki igénybevétel, nem éppen ideális körülmények, változó munkarend folyamatos terhe önmagában is nagy kihívás. Az embertársainkkal történő kommunikáció pedig tovább növeli a terheket. A megygyötört, szenvedő betegek megfelelő tájékoztatása, a szükséges információk megszerzése tovább terheli a kapcsolatokat, így a mindennapi életben tapasztalható konfliktusoknál lényegesen többet kell megoldani az ellátás során.
Ajánljuk ezt a könyvet mindazoknak az egészségügy területén dolgozó szakdolgozóknak, akik
– szeretnék fejleszteni kommunikációs készségeiket,
– eredményesebbek akarnak lenni a hétköznapi beteg- és hozzátartozói konfliktusok megoldásában
– szeretnének jobbak lenni a panaszkezelésben
– és azáltal, hogy javul a konfliktuskezelési képességük, szeretnének stresszmentesebb munkát végezni
Személyiségfejlesztő tréner. Alapítója és vezetője a Szóműhely tréning cégnek. (www.szomuhely.hu) Az egészségügy területén több, mint 20 éve tart orvosoknak, szakdolgozóknak kommunikációs előadásokat, továbbképzéseket és gyakorlatcentrikus tréningeket. 2011 óta előadója a MESZK által szervezett pontszerző kommunikációs továbbképzéseknek.
1996 óta foglalkozik egészségügyi dolgozók képzésével. Oktatott pszichiátriát, ápoláslélektant, mentálhigiénét és szakmai tréningeken képezte hatékony kommunikációra, önismeretre, önfejlesztésre az egészségügy számtalan szereplőjét. Fő érdeklődési területe az egyéni hatékonyság, a stresszkezelés és a konfliktusmenedzsment.
Ez a könyv nem egy tudományos értekezés, nem foglal magába saját kutatási eredményeket, még csak nem is az a célja, hogy újat alkosson a konfliktuskezelés kommunikációjában. Ez egy gyakorlati kézikönyv, melyben ajánlásokat talál a kedves olvasó a konfliktusok hatékonyabb kezelésére, illetve útmutatást adunk arra vonatkozóan is, hogy mit javasolnak e témával foglalkozó, a konfliktuskezelés kommunikációját kutató belföldi és külföldi szakemberek. Nem titkolt célunk az is, hogy minél több kollégához eljuthasson ez a fajta segítség.
3,990Ft