fbpx

A Mosolygó nővér

A könyvünk célja, hogy megosszuk azokat a hatékony kommunikációs módszereket az egészségügyi szakdolgozók számára, amelyek segítenek kezelni a konfliktusokat mind a betegek, mind a hozzátartozók között.

Mit érdemes tudni a könyvről?

Mi, e könyv szerzői már több, mint húsz éve veszünk részt az egészségügyi dolgozók kommunikációs képzésében, és körülbelül tizenkét éve van lehetőségünk a MESZK (Megyei Szakdolgozói Kamarák) szervezésében pontszerző továbbképzéseket tartani, immáron több éve visszatérő előadókként. Ennek köszönhetően az ország számos megyéjében volt alkalmunk beszélni azokról a kommunikációs módszerekről, melyek segíthetnek az egészségügyi szakdolgozóknak a betegekkel, illetve hozzátartozókkal való konfliktusos helyzetek megfelelő kezelésében. Természetesen ezek a módszerek ugyanúgy alkalmasak a családon belül és a munkahelyen belül is a kollégák közötti viszályok rendezésére, valamint bármilyen olyan helyzetben, amikor eltérő vélemények ütköznek, és konstruktívan megoldást szeretnénk találni.

Ez a könyv nem egy tudományos értekezés, nem foglal magába saját kutatási eredményeket, még csak nem is az a célja, hogy újat alkosson a konfliktuskezelés kommunikációjában. Ez egy gyakorlati kézikönyv, melyben ajánlásokat talál a kedves olvasó a konfliktusok hatékonyabb kezelésére, illetve útmutatást adunk arra vonatkozóan is, hogy mit javasolnak e témával foglalkozó, a konfliktuskezelés kommunikációját kutató belföldi és külföldi szakemberek. Nem titkolt célunk az is, hogy minél több kollégához eljuthasson ez a fajta segítség.

Az egészségügyben végzett munka az egyik legmegterhelőbb hivatás. Fokozott elvárások, lelki igénybevétel, nem éppen ideális körülmények, változó munkarend folyamatos terhe önmagában is nagy kihívás. Az embertársainkkal történő kommunikáció pedig tovább növeli a terheket. A megygyötört, szenvedő betegek megfelelő tájékoztatása, a szükséges információk megszerzése tovább terheli a kapcsolatokat, így a mindennapi életben tapasztalható konfliktusoknál lényegesen többet kell megoldani az ellátás során.

Kinek ajánljuk a könyvet?

Ajánljuk ezt a könyvet mindazoknak az egészségügy területén dolgozó szakdolgozóknak, akik

– szeretnék fejleszteni kommunikációs készségeiket,
– eredményesebbek akarnak lenni a hétköznapi beteg- és hozzátartozói konfliktusok megoldásában
– szeretnének jobbak lenni a panaszkezelésben
– és azáltal, hogy javul a konfliktuskezelési képességük, szeretnének stresszmentesebb munkát végezni

Szerzők

dr. Mosonyi Tamás

Ügyvezető tréner, orvos, marketing szakértő

Személyiségfejlesztő tréner. Alapítója és vezetője a Szóműhely tréning cégnek. (www.szomuhely.hu) Az egészségügy területén több, mint 20 éve tart orvosoknak, szakdolgozóknak kommunikációs előadásokat, továbbképzéseket és gyakorlatcentrikus tréningeket. 2011 óta előadója a MESZK által szervezett pontszerző kommunikációs továbbképzéseknek.

dr. Bíró Katalin

Orvos, integratív tréner, kognitív coach

1996 óta foglalkozik egészségügyi dolgozók képzésével. Oktatott pszichiátriát, ápoláslélektant, mentálhigiénét és szakmai tréningeken képezte hatékony kommunikációra, önismeretre, önfejlesztésre az egészségügy számtalan szereplőjét. Fő érdeklődési területe az egyéni hatékonyság, a stresszkezelés és a konfliktusmenedzsment.

Általánosságban:

  • betegekkel való konfliktusok
  • hozzátartozókkal való konfliktusok
  • munkahelyi összezörrenések (munkatársakkal)
  • egészségügyi hierarchiából következő nézeteltérések
  • eltérő személyiségből következő egyet nem értések

Kiragadott helyzetek (a teljesség igénye nélkül):

  • beteg nem tartja be az utasításaimat
  • beteg türelmetlen
  • beteg nyugtalan
  • beteg erőszakos
  • beteg veszekedik velem
  • beteg, hozzátartozó emelet hangnemben beszél velem
  • beteg megbánt engem (kioktat, sérteget…)
  • beteg tele van félelmekkel és emiatt ideges
  • beteg tájékozatlan, ezért félre ért sok mindent
  • beteg beutaló nélkül érkezik szakellátásra
  • hozzátartozók panaszkodnak
  • munkahelyen a kollégák megbántanak

Részlet a könyvből

Kis Szabolcs
Tovább olvasom
Ez a könyv praktikus útmutatást nyújt a hatékony kommunikáció és konfliktuskezelés terén. Könnyen követhető és használható forrás az egészségügyi szakdolgozók és mások számára
Ádám Eszer
Tovább olvasom
Ez a könyv olyan, mintha egy meleg beszélgetés lenne régi barátokkal. Az 'A Mosolygó Nővér' bemutatja az élet igazi, sokszor nehéz oldalát az egészségügyi szakdolgozók szemszögéből, és inspirációt nyújt mindannyiunk számára a jobb kommunikáció és az empátia gyakorlására
Mirkoczi Zita
Tovább olvasom
Ez a könyv nem csak egy szakmai kiadvány; ez egy szívből jövő üzenet az egészségügyi szakdolgozóktól és azoktól, akik az emberi kapcsolatok erejének hívei. Az 'A Mosolygó Nővér' megragadja az olvasót, és elgondolkodtat arról, hogy milyen fontos szerepe van az empátiának és a mosolynak az életünkben.
Előző
Következő

A könyv megvásárlása

A Mosolygó nővér

Ez a könyv nem egy tudományos értekezés, nem foglal magába saját kutatási eredményeket, még csak nem is az a célja, hogy újat alkosson a konfliktuskezelés kommunikációjában. Ez egy gyakorlati kézikönyv, melyben ajánlásokat talál a kedves olvasó a konfliktusok hatékonyabb kezelésére, illetve útmutatást adunk arra vonatkozóan is, hogy mit javasolnak e témával foglalkozó, a konfliktuskezelés kommunikációját kutató belföldi és külföldi szakemberek. Nem titkolt célunk az is, hogy minél több kollégához eljuthasson ez a fajta segítség.

3,990Ft

Ajánlott termékek

A Mosolygó nővér

3,990Ft

Nehéz emberek kezelése

5,990Ft

Marton Piroska: Mindennapi érzések, álmok, kételyek (verseskötet)

2,990Ft

Üveg kulacs 500 ml

6,490Ft