NEHÉZ VEZETŐI HELYZETEK KOMMUNIKÁCIÓJA
A KÉPZÉS CÉLJA:
A résztvevő vezetők megismerkedjenek azokkal az alapvető kommunikációs eszközökkel és azok gyakorlati használatával, melyekre szükségük van, mint vezető.
Tréning
Vezetői kommunikációt fejlesztő tréning.
A képzés 3×1 napos.
Hetente egy alkalom egy oktatási nap kerül megrendezésre, hogy ne legyen annyira megterhelő a vezetőknek és ne veszítsenek több napot az adott hétből.
A képzéshez szükséges technikai eszközöket biztosítjuk (jegyzetelés, toll, papír, dosszié stb.)
Időpontok
Első képzési nap:
Második képzési nap:
Harmadik képzési nap:
Helyszínek
A tréning helyszíne:
Szombathely
Vadász Panzió és étterem
Pontos cím:
Szombathely, Szent Imre herceg utca 59, 9700
„Egyetlen nap sem vész kárba, melyen tanultál valamit.”
CÉGEK, AKIKNEK MÁR BIZONYÍTOTTUNK!

























VISSZAJELZÉS KÉRÉSE BEOSZTOTT KOLLÉGÁTÓL A VEZETŐI MŰKÖDÉST ILLETŐEN
- Miért van szüksége a vezetőnek is visszajelzésre?
- Mikor és hogyan kérjünk visszajelzést?
- Hogy tudjuk elérni, hogy a beosztott kolléga őszinte legyen velünk?
- Hogy épül fel egy ilyen beszélgetés?
- Milyen típusú kérdéseket tegyünk fel?
- Hogyan figyeljünk a testbeszédre, mely árulkodik?
Tudtad, hogy a vezető megítélése egyértelműen a viselkedésétől és a kommunikációjától függ?
Ha ez igaz, miért is ne fejlesztenéd Te is a vezetői kommunikációdat? Akarj jobb, eredményesebb vezető lenni!
Képzeld el azt az ideális állapotot a cégednél, amikor munkatársaid úgy dolgoznak, hogy teljesen magukénak érzik a céget, eszük ágában sincs felmondani, többet teljesítenek, mint amit elvársz tőlük, rajonganak érted, betartják kéréseidet. Jól hangzik ugye? Mindezt elérheted, ha megfelelőképpen kommunikálsz velük.
Ki lesz a trénered a képzés során?
Tanulni soha nem késő, ám mindig hasznos! Tanulj olyan mentortól, akik már több, mint 24 éve vesz részt a nagyvállalatok menedzsereinek és felső vezetőinek képzésében.
Dr. Mosonyi Tamás
- A Szóműhely Consulting tréning cég alapítója és vezetője
- 24 év tréneri, oktatói tapasztalat
- 15 év saját tapasztalat multinacionális környezetben
- 12 év főiskolai, egyetemi oktatói tapasztalat
- Orvostudományi egyetemi végzettség
- Nemzetközi marketing szakértői diploma
HIBÁS TELJESÍTMÉNY VÉGETT BEKÖVETEKEZŐ BESZÉLGETÉSEK
- Mit tekintünk hibás teljesítménynek?
- Hogyan lehet megállapítani a felelősség kérdését
- Mindig csak a beosztott a felelős?
- A saját (vezető) felelősség átgondolása hogyan történjen?
- Hogyan lehet megelőzni a hibát a későbbiekben? Milyen intézkedéseket kell tenni ennek érdekében?
- Mikor adunk kritikát és mikor már elmarasztalást?
- Hogy épül fel egy kritikai beszélgetés, ha a felelősség nem egyértelműen a dolgozót terheli?
- Hogy épül fel egy kritikai beszélgetés, ha a felelősség egyértelműen a dolgozót terheli?
- Hogy épül fel a beszélgetés, ha a hibás teljesítmény ismételten is előfordul a megbeszéltek ellenére?
- Hogyan kapjon nyomatékot a felelősség kérdése a beszélgetésben?
- Miként közöljük a következményeket úgy, hogy ne meneküljön a dolgozó, hanem inkább lendületet kapjon?
- Hogyan fogalmazzunk meg kritikát a fiatal munkavállalóknál? Miért kell másként beszélni velük? Egyáltalán, mi a különbség a „Z” generáció és az „X” és „Y” generáció kommunikációja, gondolkodása között?
24 évnyi nagyvállalati és vállalkozói vezetői kommunikációs tapasztalat három napba sűrítve.
VISSZAESŐ TELJESÍTMÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ BESZÉLGETÉS
- Mitől függ a dolgozó teljesítménye?
- Mi lehet a teljesítmény romlás hátterében?
- Hogyan és miért derítsük fel, mi van a háttérben?
- Mit mond ki a teljesítmény – képesség mátrix és hogyan segít a vezetőnek?
- Biztos, hogy a dolgozó a helyén van?
- Milyenek a kitűzött célok?
- Milyen kérdéseket tegyünk fel a dolgozónak annak felderítésére, hogy mi lehet a teljesítmény romlás hátterében?
- Mit jelent a „6-ékony kérdezés módszere” ebben az esetben?
- Milyen kérdéseket tegyünk fel annak érdekében, hogy kiderítsük a dolgozó felkészültségét?
- Hogyan derítsük fel, hogy kapott-e a dolgozó megfelelő vezetői támogatást?
- Milyen kérdésekkel tudhatjuk meg, hogy megfelelő-e a dolgozó motivációja?
- Hogyan épül fel a dolgozó visszaeső teljesítménye esetén a vezető beszélgetés?
- Hogyan alakítsunk ki pozitív hangulatot és miért?
PRÓBAIDŐ ALATTI VISELKEDÉSSEL SZEMBENI KRITIKA ADÁSA
- Ebben az esetben nem a munkavégzéssel, a teljesítménnyel szemben van probléma, hanem a dolgozó magatartásával, viselkedésével szemben.
- Mi lehet az oka a nem elfogadható viselkedésnek?
- Van-e felelőssége a vezetőnek és ha igen mi lehet az?
- Hogy épül fel a beszélgetés?
- Miként közöljük a következményeket úgy, hogy ne meneküljön a dolgozó, hanem inkább lendületet kapjon?
- Hogyan beszéljünk ilyen esetben a fiatal munkavállalókkal? Miért kell másként beszélni velük? Egyáltalán, mi a különbség a „Z” generáció és az „X” és „Y” generáció kommunikációja, gondolkodása, elvárásai között?
BESZÉLGETÉS MUNKATÁRS GYAKORI BETEGÁLLOMÁNYA ESETÉN
- Mennyire súlyos a helyzet? Mi várható?
- Vannak-e konkrét információk?
- Miért okoz többletköltséget a hiányzás?
- Milyen nehézségeket okozhat még a beosztott betegállománya?
- Mi lehet a háttérben?
- Mennyire érti a hiányzás felelősségét a beosztott?
- Hogyan tárjuk fel a gyakori hiányzás okait?
- Hol lehet a baj? Magánéleti vagy munkahelyi problémák vannak a háttérben?
- Hogy épül fel a beszélgetés?
BESZÉLGETÉS MUNKATÁRS BÉREMELÉSÉRŐL, A MUNKATÁRS KEZDEMÉNYEZÉSÉRE
- Milyen okai lehetnek a béremelési igénynek?
- A pénz önmagában kevésbé motivál, mi lehet a háttérben?
- Jogos-e a kérelem? Van-e mögötte megfelelő teljesítmény?
- Mennyire ismeri a vezető azokat a lehetőségeket, amivel motiválni lehet ezt a dolgozóját?
- Milyen kérdéseket tegyen fel a vezető?
- Hogy épül fel a beszélgetés?
- Hogy kerülje el a vezető, hogy ne fajuljon veszekedésben a beszélgetés?
- Milyen kommunikációs eszközöket lehet felhasználni a dolgozó meggyőzésére?
- Hogyan mondjon a vezető nemet, hogy ne legyen sértődés?
KÉNYES HELYZETEK KEZELÉSE
- Mit tekintünk „kényes helyzetnek?
- Hol a vezető felelőssége a kényes helyzetek megoldásában?
- Hol a dolgozó felelőssége a kényes helyzetekben?
- Mit jelent a megalapozó bevezetés és miért kell használni?
- Hogyan hangsúlyozzuk a vezető felelősségét ebben a helyzetben?
- Hogyan épül fel egy „kényes helyzet” beszélgetés?
NÉPSZERŰTLEN INTÉZKEDÉS KÖZLÉSE, BEJELENTÉSE
- Melyek lehetnek népszerűtlen intézkedések? (cégegyesülés, cégszétválás, leépítés, új vezető, adminisztráció növekedése…stb.)
- Miként lehet úgy közöni a hírt, hogy minél jobban elfogadják a beosztottak?
- Hogyan lehet legyőzni az ellenállást?
- Milyen meggyőző érveket tud a vezető felsorakoztatni?
- Hogyan kommunikáljuk a negatívnak tűnő hírt pozitív köntösben?
- Hogy épül fel retorikailag egy ilyen bejelentés?
HA KÉT DOLGOZÓ ÖSSZEVESZIK. VEZETŐI KONFLIKTUSKEZELÉS A DOLGOZÓK KÖZÖTT
- Ha két vagy több dolgozó között konfliktus alakul ki mit tegyünk?
- Milyen döntéseket hozhat egy vezető?
- Mi a különbség a fokozatos és a támogató konfliktus-megoldási stratégia között?
- A vezető, mint mediátor?
- Milyen kommunikációs alapelveket kell betartani egy vezetőnek, amikor konfliktust kezel?
- Hogyan kommunikálja szükség esetén a beosztottak felé a lehetséges vezetői döntési alternatívákat?
- Hogyan békítse ki a vezető a konfliktusban részt vevő feleket?
- Hogy épül fel a konfliktuskezelő beszélgetés?
- Mit jelent a tolmácsnyelv és hogyan használjuk?
HA FELMOND EGY JÓ MUNKATÁRS
- Mit lehet tenni?
- Mikor lehet még „visszahozni” a munkatársat, mikor kell már elengedni?
- Milyen információkat nyerjünk ki a beszélgetésből?
- Mit tudunk vezetőként tanulni ebből a beszélgetésből?
- Hogy épül fel egy ilyen beszélgetés?
- Milyen hibákat ne kövessünk el ennél a beszélgetésnél?
AZ ELBOCSÁTÁS KOMMUNIKÁCIÓJA
- Milyen okból történhet elbocsátás? (fegyelmi, próbaidő alatti, leépítés...stb.)
- Milyen reakciókra számíthatunk egy elbocsátó beszélgetésnél?
- Milyen különbségek vannak a beszélgetésben a különböző okoknál?
- Hogy épülnek fel ezek a beszélgetések?
- Milyen hibákat ne kövessünk el?
Hogyan épül fel a képzés?
Ez a tréning gyakorlat centrikus. Mit jelent ez? Egész pontosan azt, hogy számos szituációs gyakorlatban fogsz részt venni. Ajjjaj!!! Most megijedtél? Szerintünk sokkal rosszabb, mikor olyan munkatársaid mondanak fel a te hibádból, akik amúgy eredményesek, hasznosak a céged szempontjából. Lesznek kiscsoportos gyakorlatok is, melynek eredményeit neked kell bemutatnod a többiek előtt. Ez is javítja a magabiztosságodat. Ez pont kapóra jön majd a vezetői kommunikációd során, ugyanis a beosztottak pont ezt várják el egy vezetőtől, hogy legyen magabiztos.
Tudtad, hogy az emberek jelentős része jobban fél a nyilvános szerepléstől, mint a haláltól?
- A képzés nyitott képzés, több cégtől is lesznek résztvevők.
- Akár egy vezető kolléga is delegálható .
- Cégek számára természetesen önállóan is rendelhető a képzés, ha tudnak megfelelő létszámot kiállítani.
- A képzésen kávészüneteket és ebédet biztosítunk.
- Több, mint 24 év rutin áll mögöttünk.
- Olyan biztonságos légkört teremtünk, amiben komfortosan érzed magadat te is és a többiek is.
- Bízz bennünk! Több száz vezető képződött már a kezünk között.
- Biztosíthatunk, hogy nem fog sérülni az EGO-d.
EZEN A TRÉNINGEN NINCS JÓ VAGY ROSSZ VÁLASZ, CSAK EMBEREK VANNAK, AKIK SZERETNÉNEK FEJLŐDNI. AKARJ TE IS!
„Minél többet tanulsz, annál jobban lemaradnak a versenytársaid!”
Kinek ajánljuk ezt a vezetői tréninget?
- Olyan vezetőknek, akik megoldást keresnek bizonyos kommunikációs helyzetekre a szervezeten belül.
- Olyan vezetőknek, akik szeretnének előbbre jutni.
- Elsősorban olyan vezetőknek, akik tudják, hogy folyamatosan fejlődnünk kell.
- Olyan vezetőknek, akik hisznek a szó erejében.
- Olyan KKV vezetőknek, akiknek kevés beosztottjuk van.
- Olyan KKV vezetőknek, akik dinamikusan nőnek és egyre több beosztottjuk van.
- Olyan vezetőknek, akik nem rég váltak vezetővé.
- Olyan vezetőknek, akik régóta vezetők már, de szeretnének elsajátítani egy hatékonyabb vezetői kommunikációt.
- Olyan vezetőknek, akik középvállalkozói szektorban kerültek vezetői beosztásba
„Amit ma megtehetsz, megteheted holnap is, de lehet, hogy már késő lesz.”
Milyen eredményre számíthatsz, ha elvégzed ezt a kétnapos vezetői kommunikációt fejlesztő tréninget?
- A munkatársaid örömmel követnek téged.
- Megtapasztalod milyen az, amikor beosztottjaid felnéznek rád.
- Csökkenek a konfliktusaid a munkatársaiddal.
- A dolgozóid betartják az utasításaidat és eredményesebben dolgoznak majd.
- Javul a munkahelyi morál.
- A dolgozóid elégedettebbek
ÖSSZESSÉGÉBEN SOKKAL EREDMÉNYESEBB LESZ A CSAPATOD, EZÁLTAL A CÉGED IS!
Miért gondolom, hogy segít neked ez a továbbképzés?
- Senki sem születik vezetőnek.
- Bár egyes emberek már kora kiskoruktól fogva szeretnek irányítani, az egyáltalán nem jelenti azt, hogy máris kész vezetők.
- A vezetés mikéntjét szociálpszichológusok kutatják több, mint száz éve, és a vezetésmenedzsment egy folyamatosan fejlődő tudomány.
- A kimondott szónak súlya van és ezért nem mindegy, hogy különböző vezetői helyzetekben hogyan beszélsz a dolgozóiddal.
Miért gondolom, hogy hiteles segítséget nyújthatunk számodra a vezetői hatékonyságot fejlesztő tréningünk után?
Magamról tudom, (Mosonyi Tamás) hogy amikor 30 évesen vezetővé váltam, mennyi nehézséggel kellett szembe néznem. Szerencsére számos vezetői képzésen vehettem részt, (a multinacionális cégek sokat költenek erre) így egyre kevesebb hibát vétettem.
Egyértelműen eredményesebb volt a csoportom, sikeresebbek lettünk, érthető, hogy nőtt a jövedelmem is.
Emlékszem mennyit szerencsétlenkedtem, amikor az első vezetői beszélgetéseket meg kellett tennem felelős vezetőként.
A beosztottjaim számára nem volt kérdés, hogy én vagyok a vezető, ám én tele voltam kétségekkel, vajon jól csinálom, helyesen kommunikálok?
Ha Te is érzed, hogy van még hová fejlődnöd, akkor itt a helyed. Bátran jelentkezz erre a képzésre.
„A leghasznosabb tudás a saját tudatlanságunk felismerése.”
Mennyibe kerül a képzés?
- 3 egész napos képzés
- Képzési segédanyag, mely segítségedre lesz a képzést követően is
- Bekészítés délelőtt és délután (sós-, édes aprósütemények, kávé, tea, üdítő)
- Ebéd a tréning mindkét napján
„Aki nem hajlandó a tudásra áldozni, az nem számol a tudatlanság költségével.”
Foglald le a helyed!
Korlátozott a helyek száma, így ha nem szeretnél lemaradni, akkor regisztrálj még ma!
A jelentkezésed követően az általad megadott e-mail címen vesszük fel veled a kapcsolatot és egyeztetjük a további lépéseket!